46 lediga kontor

Theresa hjälper dig välja kontor i Uppsala kommun

Möt en expert

logo

Theresa Söderlund

Projektuthyrare hos

Castellum

Vilka områden i kommunen är vanliga eller attraktiva för placering av ett kontor?

Centralt läge med närhet till Resecentrum är det mest efterfrågade, men vi ser även god efterfrågan i ytterområden med bra kommunikationer och gott om parkering.

Hur mycket ska jag betala för mitt kontor i kommunen? Vad avgör priset?

Hyran avgörs av så många faktorer så som läge, skick, avtalslängd, utbud och efterfrågan bland annat. Gör research genom att fråga runt och gå på visningar för att få en aktuell bedömning av marknadshyran i det aktuella området.

Hur vet jag vilket kontor som passar mina behov?

Viktigast är att börja i god tid. I perioder kan utbudet vara lågt och är man sent ute kan det vara svårt att hitta en lokal som matchar det man efterfrågar. Fundera över vilka utmaningar som just ert företag står inför de närmaste åren och hur en ny lokal skulle kunna bidra till att både företaget och medarbetarna utvecklas, växer och mår bra. Lås er inte vid hur det ser ut idag utan fundera istället på hur ni vill ha det framöver. Ta höjd för hur många medarbetare ni tror er vara i slutet av hyresperioden och tänk igenom vilket arbetssätt som bäst passar just er. Gör därefter en grundlig kravspecifikation men var även öppen för tips och idéer från fastighetsägaren som har stor erfarenhet av att hjälpa företag att hitta passande lösningar.

Vad bör jag tänka på inför flytt till mitt nya kontor?

Det är en hel del som ska hanteras vid en kontorsflytt. På nätet finns många checklistor inför en flytt som kan vara en god hjälp om man känner sig osäker. Det är bra att tillsätta en projektgrupp som har hand om helheten. En flytt är så mycket mer än den fysiska förflyttningen. Allt ifrån it, telefoni, larm, befintliga avtal mm ska hanteras, men ibland kan det även handla om personalen. Förändring kan kännas både spännande och osäkert och det är viktigt att inte glömma bort det i allt annat som ska göras.

"Viktigast är att börja i god tid."

Vad bör jag tänka på efter inflytt i mitt mitt nya kontor?

Förändring sker snabbt idag vilket ställer stora krav på en organisations möjlighet att kunna ställa om. Det kan vara bra att ha gjort en enkät bland personalen innan flytten för att ha koll på hur läget såg ut innan för att sedan kunna göra en utvärdering ca ett halvår efter inflyttning. Har det blivit som vi tänkt oss? Vad funkar bra och vad kan vi förbättra? Ett tips är dock att inte göra några stora förändringar den första tiden utan låta allting sätta sig.

Vanliga frågor om att hyra kontor i Uppsala kommun

Den största lokalen av slaget kontor nära Uppsala kommun är Rapsgatan 8, Uppsala som är 2 300m² och annonseras av Corem Property Group AB. Den minsta lokalen av slaget kontor nära Uppsala kommun är Trevligt rum på kontorshotell med full service. som annonseras av Klövern AB, Uppsala och är 10m². I snitt är storleken på lokaler av slaget kontor nära Uppsala kommun 439m².

Det finns total 46 kontor i Uppsala län. Du kan hitta 46 i Uppsala kommun. Tätorter med flest kontor är Göteborg (275), Malmö (251), Stockholm (250), Västra Frölunda (129) och Mölndal (115). Statsdelar i Uppsala kommun där man kan finna kontor är Högsbo (122), Norrmalm (121), Gamla Staden (71), Kista (69) och Solhem (58).